Saturday, April 23, 2011

mom

how much u resemble ur mother? ~me?

i will totally get mad when ppl said im much more like my mom when i was a child.. back then, i thought i will never ever be like her as i dont want to be old and protective. for me..we should do whatever we want and face any circumstances due to our action... ~how stupid i am...at that time..

i am a bad daughter ever exist ~i guess...its my own perception~

dulu?
  • saya selalu marah kalo mak simpan bekas2 plastik kat dapur..~sebab bagi saya lebih elok guna bekas kaca dan nampak lagi menarik
  • saya marah kalo mak cabut rumput belakang rumah, kemas rumah, masa mak cuti sebab bagi saya mak perlu berehat 
  • saya marah kalo mak gi tolong orang kat kenduri2, sebab saya tau mak saya akan wat semua keje ~mak sangat rajin~anak perempuannya..sangat la akas
  • saya marah kalo mak lebih kan anak org lain ~ok..ni kes jeles...sebab saya sangat rapat dengan mak..kami macam adk beradik
  • saya hangin kalo mak larang g mane2 sebab saya rasa xde kebebasan

now?

  • waktu saya kerja pon sama dengan mak..sabtu half-day n ahad cuti.. saya xkn rehat pon..balik keje terus mask utk adk.. n petang saya akan kemas belakang rumah yg penuh dgn rumput dan daun2 kering
  • ahad..saya akan kemas satu rumah..mop lantai, kemas dapur, masak, basuh + lipat + iron baju..
  • bekas2 plastik? saya simpan jugak sbb lebih senang digunakan time masak
  • nak g jalan2? xde masalah..start enjin kereta leh je gerak ke mane2...tp saya xkuar pon.. sebab saya rasa lg selamat di rumah 
  • berleter? owh tidak..huhu..saya cume sedikit tegas dengan adik2 saya dlm pelajaran.. hal lain saya xmasuk campur..cuma da jadi kebiasaan adik2 saya minta pandangan kakak nya yg xberape nk betol..=)
the new me...

when ppl asked me how much i resemble my mother..i will smile n said..we are twins =) n i am proud of it.
fear of getting old? nope..cant wait to be old.. n be just like my mother.. she's a lovable woman i ever met.. easy to love, easy to be loved..

well..she's my mother.. n i love her..alwiz..

=)